kernkwaliteiten

Aan het begin van LA2 hebben we als ontwerpbureau elkaar competenties toebedeeld.
De vijf competenties die in samenspraak bij mijn naam kwamen te staan zijn:
(woordwolk gemaakt via worditout.com)


Deze kwaliteiten zijn niet allemaal even zichtbaar geweest dit LA. Mijn daadkracht is mijn grootste valkuil. Stilstaan en tot inkeer komen is en blijft een belangrijk aandachtspunt. Ook in de docentfeedback op het curriculum analyse stond dat "te snel willen gaan op de loer ligt".
Om te voorkomen dat ik te snel tot het herontwerp zou komen en te weinig aandacht aan de onderbouwing zou besteden, heb ik veel gelezen. Heel veel gelezen..... Dat als ik dan te snel ga, ik wel goed onderbouwd ga. Misschien nog niet de beste oplossing, maar stilstaan tijdens een LA voelt voor mij als achteruitgang.

Dit LA was ik niet efficiënt. Ik heb structuur en houvast nodig om tot efficiëntie te komen. Tijdens LA1 was ik namelijk enorm gestructureerd waardoor ik heel efficiënt te werk kon gaan.  Het zwemmen leidt bij mij dus tot chaos waardoor ik ook veel onrustiger en chaotischer werk. Tijdens mijn studie uren spring ik echt van de hak op de tak. Het is voor mij dus van belang een eigen structuur te creëren wanneer deze er niet is. Door middel van to-do-lijstjes waarop ik prioriteiten stel.

Mijn autonome werkstijl was tijdens dit LA wel prettig, met oog op het feit dat je alleen expert bent in je herontwerp. Dit is dus zeker zichtbaar geweest. Ik heb het ontwerpbureau wel opgezocht indien ik dat nodig vond. Mijn autonomie, en de autonomie van mijn collega's op de werkvloer, blijft een aandachtspunt. Dit omdat het samenwerken (ironisch, gezien mijn herontwerp) daardoor lastig tot stand komt.

Ik ben dit LA zeker als kritisch door mijn ontwerpbureau beoordeeld. Met het kijken naar de trapmodellen heb ik bij beide teamgenoten feedback gegeven. Tim heeft aangegeven daar veel aan te hebben gehad. Michiel heeft tevens aangegeven dat de feedback die ik Tim heb gegeven op zijn curriculum analyse, die zeker kritisch was, erg goed was. Ik kreeg er een 'dikke duim' voor.

David geeft aan dat ik dit LA betrouwbaar was. Zoals hieronder zichtbaar in de sterke en zwakke kanten van ons ontwerpbureau, is het feit dat we er voor elkaar zijn het belangrijkste pluspunt. Een sterke kant van alle teamleden dus. En het feit dat we samen daadkrachtig zijn, efficiënt en resultaatgericht. De werksfeer en de humor, dat is ook een belangrijk en relativerend pluspunt. Wat we het meest gemist hebben is Elly.....


Wat we samen als lastig ervaren is dat we zo individueel bezig zijn geweest, dat het geven van echt kritische feedback naar elkaar toe soms leek te ontbreken. Vandaag heb ik aangegeven dat ik zo druk bezig ben met mijn eigen herontwerp dat mijn prioriteit daar ook niet ligt, alhoewel ik begrijp dat het kijken naar andermans werk zeker leerzaam kan zijn.
Ook hebben we zelf het gevoel niet voldoende kennis te hebben om de ander goed van feedback te kunnen voorzien. We zijn allen studenten en geen experts en balen soms van de nadruk die ligt op de peerfeedback, omdat de docent feedback zoveel meer waardevol voelt.....

posted under |

1 reacties:

Unknown zei

Dag Jolijn,

Je hebt het wederom prachtig verwoord. Hulde.

Groetjes,

David

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage

Volg me!



Recent Comments