conceptmap herontwerp

Vandaag de conceptmap voor zover afgerond. Wellicht dat ik de komende week nog bedenk dat er iets ontbreekt, maar voor nu lijkt de map compleet.
Lastig is dat de invulling van de conceptmap lang een zoektocht is geweest. Zoals ik eerder al aangaf, vind ik het maken van conceptmappen een prettige verwerking van de kennis. De conceptmap over het herontwerp heeft tot meerdere inzichten geleid, waaronder de relatie tussen differentiatie en Scaffolding, zoals ik deze uiteindelijk meegenomen heb ik de leerkrachthandleiding van mijn herontwerp.
Hier zie je de conceptmap. Wanneer je op het plaatje klikt krijg je een grote weergave.


https://drive.google.com/open?id=0BxNeUMNaHqgvbm9NUjUtd25VMUk


Vandaag tijdens college bleek dat het instructional design model wel aanwezig hoorde te zijn, als concept van LA2. Deze stond wel in mijn kennismap, nog niet in mijn herontwerp. Deze heb ik vandaag nog toegevoegd. Ik werk eigenlijk vanaf het begin al volgens het ADDIE model.
In het begin van LA2 heb ik mij verdiept in de design modellen en dit model heeft mij de meeste handvatten gegeven rondom de analyse en hoe ik hierin het contact met mijn stakeholders kon onderhouden. Naast een context analyse (adhv Van den Akker) is er namelijk ook een behoefte analyse nodig. Het contact houden is een belangrijk leerdoel voor mij. Om de behoefte analyse in kaart te brengen heb ik toendertijd het teaminterview afgenomen. Tussendoor zijn er meerdere gesprekken met mijn leidinggevende geweest, die mij telkens scherp hield. Bijvoorbeeld in het aansluiten op de leerkrachtvisie van het team en de structuurbehoefte van de leerlingen, maar wel een 'go' gaf om door te gaan met mijn ideeën voor herontwerp (of ontwikkeling zoals het model het noemt).




0 reacties:

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage

Volg me!



Recent Comments