Wie ben ik: even kennismaken.

Ik zal me eerst eens voorstellen. Mijn naam is Jolijn van de Veerdonk-Kitslaar. Het prettige aan een opleiding is dat je weer bij je meisjesnaam genoemd wordt, dus voor insiders van de opleiding heet ik 'gewoon' Jolijn Kitslaar. Zo'n achternaam waarbij zelfs Microsoft Word met vieze alternatieven komt als je het intypt.... Ik ben geboren in 1983, te 's-Hertogenbosch. Van jongs af aan heb ik de passie gehad om psycholoog te worden, maar ben via een omweg uiteindelijk na de SPH in Nijmegen op de opleiding pedagogische wetenschappen terecht gekomen. Uiteindelijk heb ik deze opleiding voortijdig afgebroken en ben ik gaan werken in de zorg. Specifieker, in de gehandicaptenzorg bij stichting Cello.
Na enkele jaren, en gezinsuitbreiding met 2 prachtige dochters, zocht ik meer uitdaging en ontwikkeling in mijn werk en ben ik gestart aan de PABO. Dit kon deeltijd en verkort in 2 jaar aan de Avans in Breda. Dat ik vanaf dag één fan was van het onderwijs was duidelijk. Als mensen het hebben over 'van je hobby je werk maken' dan ben ik in het onderwijs wel op de goede plek.

Na enkele jaren in het speciaal basisonderwijs werkzaam te zijn geweest, ben ik sinds september 2015 werkzaam in het regulier basisonderwijs. Op basisschool Oberon, te 's Hertogenbosch. Een zeer kleine basisschool (80 leerlingen) in een typisch Bossche wijk. Hier ben ik werkzaam als leerkracht van groep 3, waarbij we gebruik maken van co-teaching met de leerkrachten van groep 4. Een part-time combi groep eigenlijk.

Vanwege mijn ervaring in het speciaal onderwijs wordt er best wat kennis & skills van mij verwacht, vanuit mijn leidinggevende en het team. Om mijzelf daarin wat meer te kunnen onderbouwen en tevens te leren hoe mijn team mee te nemen in mijn expertise ben ik begonnen aan de masteropleiding MLI. Tijdens LA1 heb ik al meerdere doelen voor mijzelf gesteld waarin het goed (theoretisch) onderbouwen van keuzes een belangrijke is. Ik ben snel in mijn hoofd en sla daarin vaak stappen (of collega's) over.
Tijdens LA2 verwacht ik vooral verder te ontwikkelen in bovenstaand doel. Ik kan na gedegen onderzoek en overleg met collega's keuzes maken. Hier theoretisch onderzoek naar doen en dan met onderbouwde voorstellen en materialen voor de dag komen. Maar ook dat, stap-voor-stap. Voordat ik weer te snel ga... 




posted under |

0 reacties:

Een reactie posten

Nieuwere post Homepage

Volg me!



Recent Comments