Instructional Design Models (samenvatting Gustafson & Branch, 2002)

Afgelopen maandag hoorde ik in een ietswat warrig college voor het eerst over het begrip 'Instructional design' en bijbehorende modellen. De definitie en waarde van dit begrip werd mij die avond niet helemaal duidelijk. Dat het te maken heeft met het ontwikkelen en verbeteren van lessen door modellen (gebasseerd op theorieën) kon ik zelf er uit opmaken, maar ik bleef met een wat onvoldaan gevoel zitten.
Na het lezen van Survey of Instructional Developement Models door Gustafson en Branch (2002) werd mij een en ander duidelijker. De definitie van Instructional Design (of development) en de oorsprong werd toegelicht. Ook een aantal modellen (in een taxonomie ingeschaald op klassikale instructie, product ontwikkeling of curriculum ontwikkeling) werden behandeld.

Hier vind je de samenvatting.
 

posted under |

0 reacties:

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage

Volg me!



Recent Comments