De eerste poging tot een trapmodel
Vandaag gaan zitten voor de leerdoelen rondom samenwerking. Eerder had ik op basis van de literatuur al doelen en gedragingen rondom samenwerking verzamelt. Daar heb ik vandaag ook de leerlijnen sociaal gedrag van het CED aan toegevoegd. En toen moest het een trap worden. Ik ben gaan schuiven, schrijven, gummen..... en had een trap. Nog een wankele touwbrug zullen we maar zeggen, maar toch! Vanuit de theoretische onderbouwing, die de vormen aan begint te nemen van een visiestuk, komen de vier leeractiviteiten van Boekarts en Simons (2013) naar voren. Daar zijn de verschillende traptreden op gebaseerd. Graag ontvang ik van jullie feedback op de formulering van de doelen!
Behalve dat samenwerking mijn hoofddoel is, heb ik nog geen duidelijk beeld (of teveel beelden) welke richting ik op wil. In eerste instantie wilde ik dit toepassen tijdens het thematisch werken, maar tevens wil ik de link leggen met leerkrachtvaardigheden en het activerende instructiemodel. Ik zwem nog even door.......
En nu nog even een PITCH maken om mijn ideeën volgende keer met mijn ontwerpbureau te kunnen delen. Vandaag al wat interessante filmpjes gezien over het maken van een 'elevator pitch' en ik heb er vertrouwen in!
1 reacties:
Goed bezig Jolijn! Hoewel nog niet alles concreet is (bij wie wel?) heb je toch al veel gedaan.....
Een reactie posten