Pitch

Voor het ontwerpen van een Pitch heb ik mij eerste in Pitches verdiept. Wat is dat nou eigenlijk?
Op you tube staan wat interessante filmpjes; een mooie visualisatie en een goede clip over het prikkelend ontwerpen van een Pitch. Dit omdat de hersenen van de luisteraar meteen afhaken wanneer zij niet geprikkeld worden door nieuwe informatie.
Ook carrieretijger heeft een interessante pagina over het waarom en hoe van een Pitch.

Om mijn Pitch prikkelend te starten benoem ik dat ik werkzaam ben bij de consumentenbond, als twist. Deze Pitch heb ik vormgegeven met behulp van een Prezi


Ondanks dat ik rap van tong ben was het geven van de Pitch wel erg spannend. Mijn ademhaling zit dan altijd lekker hoog en mijn toch al snelle praten verandert in een stortvloed van informatie. Vandaar dat ik vooraf aan de Pitch wel aangegeven heb dat ik me niet ga focussen op de 2 minuten omdat mijn leerdoel juist is om rustig en to-the-point te blijven praten.

De feedback die ik heb ontvangen van de expert was prettig. Hij gaf mij stof tot nadenken.


Zo stelde hij de volgende kritische vragen;
Waar komen jouw gegevens vandaan? Dit was voor hem nu niet duidelijk
Hoe ga je ervoor zorgen dat dit geïmplementeerd kan gaan worden in de school?
En kwam hij met de volgende tip: Maak leerlingen zelf verantwoordelijk voor hun doelen, door een doel open te laten die ze zelf mogen invullen. Zodat ze die ze zelf kunnen kiezen en niet enkel kiezen uit een aantal doelen die wij hun voorstellen.

Michiel kwam met de prettige feedback dat mijn denkwijze goed te volgen en logisch klinkt. Vanwege mijn valkuil om te snel te willen gaan vreesde ik daar het meest voor. Ik ben dan ook nogsteeds veel literatuur aan het lezen om mijn onderbouwing en vormgeven van het herontwerp nog beter te staven.
Daarnaast gaf Michiel aan dat het belangrijk is om concepten als Flow en toetsing vooraf mee te nemen in het ontwerp. Nu lijkt het toevalligerwijs aan te sluiten, maar niet op voorhand doordacht. Hij verwees daarbij ook nog naar een artikel over Flow op de Blog, daar zal ik nog eens kritisch naar kijken. 


posted under , , |

0 reacties:

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage

Volg me!



Recent Comments