conceptmap

Gister besloten om mijn conceptmap te herzien. Ik heb een conceptmap met daarin bijna alle begrippen die in LA1 en LA2 behandeld zijn. Ik merk dat ik het prettig vind om een document te hebben waarin ik tijdens het lezen verbanden probeer te leggen. Hierdoor verwerk ik de gelezen tekst beter. Het is ook prettig dat ik naderhand nog eens terug kan vinden waar een bepaald artikel ook weer over ging. Het heeft dus voor mij ook een samenvattende functie.
Nu was mijn conceptmap echter dusdanig uitgebreid, dat mijn herontwerp er niet duidelijk genoeg in terug te vinden was.
Rondom mijn herontwerp heb ik nu een nieuwe conceptmap gemaakt. Met daarin enkel de concepten die terug komen in mijn herontwerp. Dit heeft voor mij een aantal voordelen. Ten eerste kan ik mijn theoretische onderbouwing inkorten. De map spreekt voor zich, aangezien ik ook auteurs aan concepten gekoppeld heb. Daarnaast is het voor mijzelf prettig om de onderlinge verbanden duidelijker weer te geven en zelf wellicht nog verbanden te leggen die ik eerder nog niet gezien had. Tot slot is het ook prettig om de concepten Flow, Toetsing en Scaffolding op te nemen. Nu kan ik deze beter concretiseren en relateren aan mijn herontwerp.

De voorlopige conceptmap van mijn herontwerp staat hier


posted under |

0 reacties:

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage

Volg me!



Recent Comments