Uterus Instructional Design Model UIDM La2-6

Met gepaste trots presenteren wij van ontwerpbureau Did@ctief een ID model voor differentiatie.
Het is gebaseerd op de concepten uit Scaffolding en begrippen uit literatuur over differentiatie.
Ons kindje heet het Uterus model.


In eerste instantie stonden convergente en divergente differentiatie onderaan in het model. Na overleg met Annemarie hebben we besloten beide begrippen bovenaan in het model te plaatsen. Dit omdat een school vaak al een visie heeft gevormd over de vorm van differentiatie vooraf aan de indeling van de groepen (denk aan unitwerken). Daarnaast wezen zowel inhoud, proces en product naar de keus tussen convergente en divergente differentiatie. Alhoewel het makkelijk is om te onderbouwen hoe je op het gebied van leerstof/inhoud kan differentieren (convergent/divergent) rees bij ons de vraag of je dit onderscheidt ook kan maken op proces- of productdifferentiatie. Nu de begrippen convergent en divergent omhoog geplaatst zijn in het model wordt dit onderscheid niet meer gesuggereerd.

0 reacties:

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage

Volg me!



Recent Comments