een rijtje kwaliteiten

Naar aanleiding van de veranderingen die binnen mijn onderwijspraktijk momenteel spelen, hebben we onlangs een teammiddag gehad waarin we met elkaar besproken hebben hoe om te gaan met al deze veranderingen. Tot slot was de vraag om van iedere collega één kwaliteit op te schrijven die van pas komt in deze woelige periode.


Ik kreeg van mijn collega's de volgende kwaliteiten cadeau;


Uitspraken als het hebben van een nieuwe kijk op dingen, duidelijk overzicht op een lijn weergeven en mijn kritische houding geven voor mij vooral aan hoe ik gegroeid ben in mijn rol als MLI-er. Gedreven en een aanpakker ben ik altijd geweest, maar door de kennis en ervaring van de MLI begint deze gedrevenheid steeds meer richting te krijgen en is minder ondoordacht of impulsief. Ik merk dat ik steeds meer een kartrekkende rol begin te vervullen in mijn team waar ik kritisch ben, nieuwe informatie en een nieuwe kijk op situaties kan bieden en waar ik hamer op een visie om eenheid in onze aanpak te brengen. De breed gedragen en richtinggevende visie zal er toe leiden dat we beter een lijn aan kunnen brengen in onze activiteiten. 

posted under |

0 reacties:

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage

Volg me!



Recent Comments