gesprek stakeholder

Naar aanleiding van mijn Scrum analyse, heb ik meer handvatten gekregen wanneer en hoe terug te koppelen naar de stakeholders in mijn ontwerpproces.

De belangrijkste stakeholder in mijn proces is de directeur van mijn onderwijsinstelling. Prettig daarbij is dat het altijd mogelijk is om op korte termijn even samen te komen.
Samenkomst met het team is moeilijker te realiseren en zal dus bewust voor lange termijn gepland moeten worden.

Vandaag met de directeur gesproken. Eerder hebben we samen de curriculum analyse doorgesproken. Vandaag heb ik aangegeven in welke richting ik de door mij gevonden discrepanties wil 'hervormen'.
Vooral het thema 'samenwerkingsvaardigheden' hebben we uitgebreid besproken, omdat we er beide enthousiast over zijn. De directeur geeft wel aan dat het herontwerp binnen de onderwijsbehoeftes van de leerlingen vormgegeven dient te worden. Zowel het team als de inspectie herkennen de structuurbehoefte bij de leerlingen, waardoor onderwijs didactieken zoals onderzoekend leren waarschijnlijk onvoldoende aan zullen sluiten op de doelgroep. Hier zal ik in mijn herontwerp rekening mee houden.

Door de koppeling van de samenwerkingsvaardigheden aan de zaakvakdoelen van groep 3/4 blijft de implementatie in eerste instantie nog beperkt. De directeur geeft aan graag gezien te hebben dat de vaardigheden in alle leerjaren, dus in het gehele curriculum, geïmplementeerd gaan worden. We spreken samen af om na het LA de samenwerkingsdoelen in het team te bespreken.
Daarnaast bespreken we het activerende instructiemodel, wat een handvat kan bieden voor het implementeren van de samenwerkingsvaardigheden. Ook hier heeft de directeur oren naar.

posted under |

0 reacties:

Een reactie posten

Nieuwere post Oudere post Homepage

Volg me!



Recent Comments